Jaunumi
Apstiprinātas Vadlīnijas godīgas komercprakses īstenošanai elektronisko sakaru pakalpojumu jomā

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) 2020. gada 10. februārī ir apstiprinājis “Vadlīnijas godīgas komercprakses īstenošanai elektronisko sakaru pakalpojumu jomā” (turpmāk – Vadlīnijas). Vadlīnijas ir paredzētas elektronisko sakaru komersantiem, kā arī personām, kas darbojas to vārdā vai uzdevumā (piemēram, mārketinga pakalpojumu sniedzējiem un reklāmas izplatītājiem) ar mērķi palīdzēt apzināties un izprast normatīvo aktu prasības, novēršot vai nepieļaujot komercprakses pārkāpumu izdarīšanu.

Vadlīnijas izstrādātas ņemot vērā PTAC uzraudzības praksi, normatīvo aktu prasības un Pakalpojumu tirgus vides attīstības tendences, tajās sniegti būtiskākie principi, lai aizsargātu patērētāju ekonomiskās intereses un sniegti PTAC skaidrojumi:  

par būtiskākajiem komercprakses jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem;par komercpraksi elektronisko sakaru pakalpojumu jomā – komercprakses un komercprakses īstenotāja jēdzienu, patērētāja ekonomisko rīcību un mazāk aizsargātajiem patērētājiem adresēto komercpraksi;par profesionālajai rūpībai neatbilstošu, maldinošu un agresīvu komercpraksi, kā arī salīdzinošo reklāmu elektronisko sakaru pakalpojumu jomā, tai skaitā, sniedzot praksē konstatētus piemērus un skaidrojumu par tiesību aktu prasībām;par telefonijas un interneta piekļuves pakalpojumiem, tai skaitā atsauci uz “Speedtest” mērījumiem, “ģeogrāfiskā pārklājuma” piekļuves informāciju, “pievilcīgāko” piedāvājumu elementu un vispārinātu apgalvojumu izmantošanu;par televīzijas programmu izplatīšanas pakalpojumiem, tai skaitā pakalpojuma maksu,  papildus maksājumiem un speciālajiem piedāvājumiem;par automatizētām patērētāju konsultēšanas un sūdzību risināšanas sistēmām.

Vadlīnijas ir viens no patērētāju un elektronisko sakaru komersantu informēšanas un izglītošanas līdzekļiem, kurš nodrošina vispārinātu priekšstatu par elektronisko sakaru komersantu īstenotās komercprakses būtiskākajām prasībām. Vienlaikus Vadlīnijas ir viens no patērētāju elektronisko sakaru pakalpojumu vides uzlabošanas līdzekļiem.

 

Papildu informācija medijiem:
Santa Zarāne
Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja
Santa.Zarane@ptac.gov.lv,
67388622.

Publicēšanas datums: 11.03.2020.