Informācija patērētājiem, kuri iegādājušies preces interneta veikalā mercato.lv

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (turpmāk – PTAC) pieaudzis patērētāju sūdzību skaits par interneta veikalu www.mercato.lv, kas nepiegādā pasūtītās preces, izvairās no saziņas ar patērētājiem saistībā ar noslēgto līgumu neizpildi un neatmaksā patērētāju veikto samaksu par precēm, kuras viņiem nav piegādātas. Saskatot noziedzīga nodarījuma pazīmes SIA „NIVETAP” rīcībā, PTAC ir vērsies Valsts policijā un saņēmis informāciju par kriminālprocesa ierosināšanu. PTAC atgādina patērētājiem būt īpaši uzmanīgiem, iepērkoties interneta veikalos.

PTAC turpina pieaugt patērētāju iesniegumu/sūdzību skaits (54 sūdzības kopumā) par pirkumiem interneta veikalā www.mercato.lv– patērētāji ir samaksājuši pilnu priekšapmaksu par precēm, tomēr nav saņēmuši ne pasūtītās preces, ne naudas atmaksu, tāpat viņi tiek maldināti gan par preču piegādes, gan par naudas atmaksas termiņiem. Bieži vien komersants nav sasniedzams vispār – uz telefona zvaniem un e-pasta vēstulēm komersants neatbild. Minētais komersants izvairās no saziņas arī ar PTAC, neatbildot uz iestādes pieprasījumiem sniegt paskaidrojumus. PTAC, saskatot noziedzīga nodarījuma pazīmes SIA „NIVETAP” rīcībā, un nolūkā aizsargāt patērētājus un nodrošināt kaitējuma atlīdzināšanu, kā arī novērst un atklāt krimināla rakstura apdraudējumus, ir vērsies Valsts policijā, jo ar PTAC kompetencei atbilstošiem tiesiskiem līdzekļiem patērētāju tiesību aizsargāšana pret noziedzīgiem nodarījumiem (iespējamu noziedzīgu nodarījumu) un noziedzīga nodarījuma rezultātā nodarītā kaitējuma atlīdzināšanas nodrošināšana nav iespējama, un par šiem faktiem Valsts policijā ir uzsākts kriminālprocess.  

Līdz ar to PTAC aicina patērētājus, kuriem ar SIA “NIVETAP” prettiesiskām darbībām ir nodarīti zaudējumi – Jūsu pasūtījums nav izpildīts un tā pirkuma maksa Jums nav atmaksāta, un pārdevējs izvairās no saziņas un Jūsu iebildumu risināšanas –, vērsties ar oficiālu iesniegumu Rīgas reģiona pārvaldes Rīgas Brasas iecirkņa Kriminālpolicijas nodaļā (kanc.brasa@riga.vp.gov.lv vai Klusā iela 12 k-1, Rīga, LV-1013 vai portālā latvija.lv) un tajā lūgt atzīt Jūs par cietušo un pieprasīt Jums nodarītā kaitējuma kompensāciju.  

Saņemot informāciju par problēmām, ar ko saskaras patērētāji, PTAC  īsteno  preventīvos uzraudzības pasākumus attiecībā uz interneta veikaliem. Lai pasargātu no iespējamas jaunu patērētāju pievilināšanas minētajā interneta veikalā (www.mercato.lv), ir panākta attiecīgās vietnes izslēgšana no salīdzināšanas portāliem: kurpirkt.lv, gudriem.lv un salīdzini.lv. 

PTAC aicina pirms iepirkšanās interneta veikalos izlasīt citu pircēju atsauksmes un citu pārdevēja tirgus reputāciju raksturojošu informāciju. Preču piedāvājumi, kuriem ir īpaši zema (pievilcīga) cena, ne vienmēr tiek izmantoti godīgos nolūkos un var būt maldinoši. Īpaši gadījumos, ja iegādājamo preču vērtība ir salīdzinoši augsta, ieteicams izvēlēties komersantus, kuri ļauj veikt apmaksu preces saņemšanas brīdī vai ar maksājuma karti, kas sniedz papildu drošību ļaunprātīgu pārdevēju gadījumā. Aicinām sekot arī PTAC tīmekļvietnē sniegtajai informācijai, twitter.com/PTACgovLV, instagram.com/ptacgovlv/, kā arī facebook.com/ptacgovlv/.

PTAC konsultāciju tālrunis: 65452554

 

Papildu informācija medijiem:

Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra
Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja
Tālr.: 26544528, 22006628,
E-pasts: Sanita.Gertmane@ptac.gov.lv

Publicēšanas datums: 09.11.2020.