Kā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) var palīdzēt?

PTAC var palīdzēt risināt strīdus ar pārdevējiem un pakalpojuma sniedzējiem.

PTAC var konsultēt un dot padomu par to, kā rīkoties dažādās situācijās:

  • ja jums pārdeva neatbilstošu preci;
  • ja jums sniedza nekvalitatīvu pakalpojumu;
  • ja jums nepiegādāja preci;
  • ja jums nesniedza pakalpojumu;
  • citās situācijās.

 

Kur un kā saņemt konsultāciju klātienē?

PTAC apmeklētājus klātienē konsultē Rīgā un Daugavpilī.

  • PTAC centrālais birojs atrodas Brīvības ielā 55, Rīgā.
  • PTAC Daugavpils filiāle atrodas Rīgas ielā 54a, Daugavpilī.

Konsultācijai klātienē iepriekš jāpiesakās pa tālruni 65452554:

  • Pirmdienās 8.15 – 17.00
  • Otrdienās 8.15 – 17.00
  • Trešdienās 8.15 – 17.00
  • Ceturtdienās 8.15 – 17.00
  • Piektdienās 8.15 – 15.45

 

Kā saņemt konsultāciju vai palīdzību elektroniski?

Ja vēlaties uzdot jautājumu PTAC par patērētāju tiesībām, rakstiet izmantojot kontaktformu.

Nereti ir nepieciešama palīdzība strīdā ar komersantu. Rakstiet iesniegumu PTAC un lūdz palīdzību, ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs:

  • nav sniedzis atbildi 15 darba dienu laikā;
  • ir nepamatoti noraidījis jūsu sūdzību.

Lai iesniegtu iesniegumu (sūdzību par komersantu), aicinām izmantot e-formu portālā latvija.gov.lv. E-formas iesniegšanai būs nepieciešama identifikācija ar kvalificētu elektroniskās identifikācijas līdzekli, piemēram, eParaksts, eID u.tml.

Ja nav pieejama e-forma vai tā nedarbojas, rakstveida iesniegumu brīvā formā var iesniegt PTAC:

  • izmantojot e-Adresi portālā Latvija.gov.lv (nepieciešama identifikācija ar kvalificētu elektroniskās identifikācijas līdzekli).
  • nosūtot brīvas formas iesniegumu (lejupielādēt iesnieguma sagatavi) uz e-pasta adresi pasts@ptac.gov.lv.

Pa e-pastu var nosūtīt iesniegumu PTAC, ja tas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu.

Obligāti iesniegumam pievieno šādu dokumentu kopijas:

  • pirkuma čeks vai kvīts
  • jūsu iesniegums pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam
  • pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja jums sniegtā rakstveida atbilde
  • un citus, piemēram, preces fotogrāfija vai interneta vietnes fotogrāfija, speciālista atzinums.

PTAC Eiropas Patērētāju informēšanas centra juristi palīdz risināt strīdus par pirkumiem ārpus Latvijas – ar citu Eiropas Savienības valstu pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem.

Par strīdiem par pirkumiem ārpus Latvijas elektroniski jautājumus raksti kontaktformā: https://ecclatvia.lv/lv/kontakti.