Daudzas problēmas var ātri un vienkārši atrisināt, sazinoties ar komersantu. Vispirms strīdu ar komersantu risiniet pārrunu ceļā, cenšoties panākt neformālu vienošanos mutiski.
Ja mutiski neizdodas vienoties, noteikti nosūtiet pārdevējam savu prasību rakstveidā.
Iesniegumā iekļaujiet šādu detalizētu informāciju:
- komersanta nosaukums
- jūsu kontaktinformācija
- informācija par to, ko iegādājāties, un jūsu pasūtījuma numurs, ja attiecināms
- pirkuma datums
- problēmas apraksts
- kā jūs vēlaties, lai komersants atrisinātu problēmu – jūsu prasība
- sūdzības iesniegšanas datums
- jūsu pirkuma čeka, kvīts vai cita maksājuma dokumenta kopija
Ja sazināties ar pārdevēju vai tīmekļa vietni, izmantojiet šos padomus, lai sagatavotu efektīvu sūdzību:
- Esiet skaidrs un kodolīgs. Aprakstiet iegādāto produktu vai pakalpojumu un sniedziet svarīgu informāciju par darījumu. Tajā var būt iekļauts produkta nosaukums, tā sērijas vai modeļa numurs, pasūtījuma numurs, kā arī pirkuma datums un vieta.
- Paskaidrojiet problēmu. Piemēram, jūs varētu teikt, ka produkts nedarbojas, jums tika iekasēta pārāk liela maksa, kaut kas netika skaidri pateikts vai produkta funkcijas tika nepareizi attēlotas.
- Lūdziet veikt konkrētu darbību problēmas risināšanai. Piemēram, vai vēlaties remontu, apmaiņu vai naudas atmaksu vai varbūt preces piegādi papildu termiņā.
- Iekļaujiet attiecīgo dokumentu, piemēram, čeku, remonta pasūtījumu un garantijas dokumenta, kopijas . Saglabājiet oriģinālos dokumentus.
- Pastāstiet uzņēmumam, cik ilgi esat gatavs gaidīt atbildi. Dodiet uzņēmumam laiku rīkoties, taču informējiet uzņēmumu, ka ziņosiet par uzņēmumu patērētāju tiesību aizsardzības iestādei, ja drīzumā nesaņemsiet atbildi.
- Izveidojiet sūdzības kopiju un saglabājiet to. Sūdzību varat iesniegt, izmantojot metodi, kas sniegs jums pierādījumu tam, ka uzņēmums to ir saņēmis. Ja iesniedzat sūdzību tiešsaistē, izdrukājiet ekrānuzņēmumu, kurā redzama jūsu sūdzība, vai uzņemiet veidlapas ekrānuzņēmumu, pirms noklikšķināt uz pogas “Iesniegt”.
Komersantam ir jānovērš problēma vai jāsniedz pamatota atbilde 15 darba dienu laikā. Ja šajā termiņā pārdevējs tomēr nesniedz atbildi, tiek uzskatīts, ka pārdevējs atsakās pildīt jūsu prasību.
Ja pārdevējs nenovērš jūsu problēmu, kā noteikts Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, jūs varat aizstāvēt savas tiesības. Bet vispirms izvērtējiet sniegto atbildi un atteikuma pamatotību.
Ja vērsāties pie komersanta un tas neapmierināja jūsu prasību, ir vēl citas strīdu risināšanas iespējas. Jūsu iespējas ir atkarīgas no tā, kurā valstī juridiski ir reģistrēts komersants, ar kuru Jums radies strīds par preci vai pakalpojumu.