Patērētāja tiesības noteiktas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā. Jūs varat aizstāvēt savas tiesības, ja pakalpojuma sniedzējs nepilda savas juridiskās saistības pret jums.  

Šajā lapā ir aprakstītas patērētāja tiesības, ja jūs atklājāt iegādātā digitālā satura vai digitālā pakalpojuma neatbilstību vai ja jums ir radušās problēmas ar pakalpojumu.  

Ja jūsu problēma ir saistīta ar neatbilstošu preci vai pakalpojumu, jūs varat uzzināt vairāk par to sadaļās par problēmām ar precēm un ar pakalpojumiem

Digitālo saturu un pakalpojumu var uzskatīt par neatbilstošu, ja:

  • Nesaņemat digitālo saturu un pakalpojumu termiņā,
  • Digitālais saturs un pakalpojums netiek piegādāts,
  • Pakalpojumu sniedzējs atsakās piegādāt digitālo saturu un pakalpojumu līgumā noteiktajā kārtībā
  • Digitālais saturs un digitālais pakalpojums neatbilst likumā noteiktajam (saite uz Kādi ir pakalpojuma sniedzēja pienākumi).

Digitālais saturs vai digitālais pakalpojums nav uzskatāms par neatbilstošu, ja līguma slēgšanas brīdī patērētājs tika informēts par noteiktu digitālā satura vai digitālā pakalpojuma rakstura un īpašību novirzi un viņš skaidri un nepārprotami tai ir piekritis.

Ja precei ar digitāliem elementiem, piemēram, viedpulkstenim, ir paredzēta digitālā satura vai digitālā pakalpojuma pastāvīga piegāde noteiktā laikposmā, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs arī par digitālā satura vai digitālā pakalpojuma neatbilstību, kas atklājas 2 gadu laikā, sākot no preces ar digitālajiem elementiem piegādes brīža.

Pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums pierādīt, ka digitālais saturs vai digitālais pakalpojums ir bijis atbilstošs visā šajā laikposmā. Vairāk par problēmām ar preci.

Ja jums ir problēma ar digitālo saturu vai pakalpojumu, jums vispirms jāsazinās ar pakalpojuma sniedzēju un jāizskaidro, kāda ir problēma. Lielāko daļu problēmu var ātri un vienkārši atrisināt.

Jums ir jārīkojas ātri un jāinformē pakalpojuma sniedzējs, ja atklājat problēmu. Jūs 2 gadu laikā varat iesniegt prasību komersantam. Parasti šis termiņš sākas no brīža, kad:

  • jūs varat piekļūt digitālajam saturam vai to lejupielādēt,
  • jums ir pieejams digitālais pakalpojums.

Lai arī jūsu patērētāja tiesības tiek aizsargātas, tās neattiecas uz noteiktiem apstākļiem. Piemēram, ja jūs neinstalējāt digitālo atjauninājumu saprātīgā laikā.

Komersantam ir jārisina problēmas, ja digitālais saturs/pakalpojums nedarbojas, kā noteikts jūsu līgumā. Tam jānovērš neatbilstības:

  • bez maksas vai papildu atlīdzības,
  • saprātīgā termiņā,
  • neradot jums būtiskas neērtības.

Ja komersants nav izpildījis likumā un līgumā noteiktās saistības pret jums, tam ir jārisina problēma. Patērētāju tiesību aizsardzības likums paredz, ka jūs varat pieprasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs veic vienu no šādām darbībām:

  • saglabā digitālo saturu/pakalpojumu par zemāku cenu, kas atspoguļo tā samazināto vērtību problēmas dēļ;
  • atceļ līgumu un veic atmaksu.

Jūs varat pieprasīt līguma atcelšanu tikai tad, ja neatbilstība ir nozīmīga. Pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums pierādīt, ka:

  • neatbilstība ir maznozīmīga,
  • digitālais saturs/pakalpojums jums tika piegādāts termiņā,
  • digitālais saturs/pakalpojums tika nodrošināts saskaņā ar līgumu visā tā darbības laikā.

Sadarbojieties ar komersantu, lai pārliecinātos, ka problēma nav saistīta ar jūsu digitālo vidi, piemēram, iekārtas saderība, iekārtas parametri, pārlūkprogrammu darbība utt.

Jūs varat pieprasīt digitālā satura vai digitālā pakalpojuma neatbilstības novēršanu, ja:

  • tā ir iespējama,
  • pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam tā neradītu nesamērīgas izmaksas.

Kad jūs aizstāvat savas patērētāju tiesības, vislabāk dariet to rakstveidā. Saglabājiet dokumentus un visu saraksti ar komersantu. [Iesnieguma pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam paraugs - (lejuplādēt)]

Naudas atmaksa

Jūs varat izbeigt līgumu un saņemt atmaksu, ja komersants nepiegādāja digitālo saturu un pakalpojumu vai nepiegādāja digitālo saturu un pakalpojumu ne sākotnēji solītajā, ne vēlāk noteiktajā piegādes datumā.

Jūs varat lūgt komersantam atmaksu vai cenas samazinājumu, ja pakalpojuma problēma ir nozīmīga. Jūs varat to darīt arī tad, ja:

  • komersants nepiegādāja vai nevar piegādāt to, ko jūs pasūtījāt;
  • komersants nevar atrisināt problēmu saprātīgā laikā;
  • komersants nevar atrisināt problēmu, neradot jums neērtības;
  • tā pati vai cita problēma atkārtojas, neskatoties uz komersanta mēģinājumiem to novērst;
  • komersants saka, ka problēmas risināšana ir pārāk dārga;
  • jums nav pārliecības, ka komersants var atrisināt jūsu problēmu.

Informējiet komersantu rakstveidā par to, ka jūs atceļat savu pasūtījumu vai laužat līgumu. Līguma atcelšanas vai laušanas gadījumā:

  • jums jāatdod atpakaļ uz komersanta rēķina un bez kavēšanās jebkuras preces vai priekšmeti, ko tas jums nodrošināja pakalpojuma saņemšanai;
  • jūs nedrīkstat izmantot digitālo saturu/pakalpojumu, ja jūs atceļat līgumu.

Par laiku, kad tas nesniedza digitālo saturu/pakalpojumu, par kuru jūs vienojāties, komersantam:

  • 14 dienu laikā jāatmaksā jums visa summa, kas jums pienākas;
  • jāizmanto tā pati maksājuma metode, kuru jūs izmantojāt, lai iegādātos digitālo saturu/pakalpojumu, ja vien jūs nevienojāties citādi.

Komersantam ir jāatceļ jebkurš sekundārais pakalpojums, kuru jūs pasūtījāt kopā ar galveno digitālo saturu/pakalpojumu – piemēram, jums ir straumēšanas pakalpojums, un jūs pasūtījāt arī augstas izšķirtspējas straumēšanu kā atsevišķu pasūtījumu.

Cenas samazinājums

Informējiet komersantus rakstveidā, ka jūs vēlaties cenas samazinājumu. Jums un komersantam vajadzētu vienoties par atbilstošu cenas samazinājumu.

Patērētāju tiesību aizsardzības likums nosaka, ka cenas samazinājums būs starpība starp cenu, par kuru jūs vienojāties, un digitālā satura/pakalpojuma samazināto vērtību problēmas dēļ. Cenas samazinājums jāpiemēro laikposmam, kurā digitālais saturs vai digitālais pakalpojums nebija atbilstošs līgumam.

Ja jūs samaksājāt avansā, komersantam ir jāatmaksā jums pārmaksātā cenas starpība. Komersantam:

  • jāatmaksā jums nauda 14 dienu laikā;
  • jāizmanto tā pati maksājuma metode, kuru jūs izmantojāt, lai iegādātos digitālo saturu/pakalpojumu, ja vien jūs nevienojāties citādi;
  • nav atļauts iekasēt no jums papildu maksu.

Vienmēr rakstveidā nosūtiet sūdzību pakalpojuma sniedzējam un izvērtējiet tā atbildi, pirms veicat citas darbības.

Ja pakalpojuma sniedzējs neatrisina jūsu problēmu, kā noteikts Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, jūs varat aizstāvēt savas patērētājā tiesības. 

… saites uz dažādiem saistītiem materiāliem, rakstiem u.tml.