Kādas ir jūsu tiesības, ja viens vai vairāki lidojumi tiek atcelti nepārvaramas varas dēļ?
Piemēri: vulkāna izvirdums, zemestrīce utt.
Šajā gadījumā jums nav tiesību uz kompensāciju.
Jūs esat rezervējis komplekso ceļojumu (transports + izmitināšana) un vēl neesat devies ceļā?
Jums ir tiesības izvēlēties starp naudas atmaksu vai ceļojuma atlikšanu.
Jums jāsazinās ar tūrisma operatoru vai ceļojumu aģentūru. Strīda gadījumā varat iesniegt sūdzību PTAC (saite uz Kā sūdzēties).
Jūs iegādājāties lidmašīnas biļeti un vēl neesi aizlidojis?
Jums ir tiesības izvēlēties starp naudas atmaksu vai biļeti uz vēlāku datumu.
Jums vispirms ir jāsazinās ar aviokompāniju vai ceļojumu aģentūru, ja biļete tika pārdota caur to.
Strīda gadījumā, ja tas attiecas uz lidojumu no dalībvalsts vai lidojumu no trešās valsts uz dalībvalsti, ja aviokompānija pieder Eiropas Kopienas valstij, jūs varat iesniegt sūdzību tās valsts kompetentajā iestādē.
Ja ir iesaistīta ceļojumu aģentūra, varat iesniegt sūdzību PTAC (saite uz Kā sūdzēties).
Jūs pats esat rezervējis viesnīcas numuru ārzemēs vai noīrējis automašīnu un vēl neesat aizbraucis?
Jums jāatceļ rezervācija pēc iespējas ātrāk. Jums jāpārbauda noteikumi un nosacījumi, lai uzzinātu, kādas iespējas pastāv atcelšanai bez līgumsoda.
Jūs esat rezervējis komplekso ceļojumu (transports + izmitināšana) un esat devies ceļā/ieradies galamērķī, bet nākamais vai lidojums atpakaļ ir atcelts?
Jums ir tiesības uz piemērotiem un bezmaksas alternatīviem ceļojuma turpināšanas veidiem un/vai atmaksu par visiem līgumā paredzētajiem pakalpojumiem, kas nav sniegti.
Jums ir tiesības saņemt palīdzību no tūrisma operatora. Tomēr jūs, iespējams, būsiet atbildīgs par izmaksām, kas jums radās.
Tomēr lidojuma gadījumā vispirms ir jāsazinās ar aviokompāniju, un jūs varat pieprasīt tādas pašas tiesības kā saskaņā ar nākamo punktu.
Pakalpojumu, kas nav lidojumi, gadījumā jums jāsazinās ar tūrisma operatoru vai ceļojumu aģentūru. Strīda gadījumā varat iesniegt sūdzību PTAC (saite uz Kā sūdzēties).
Jūs iegādājāties lidmašīnas biļeti un ieradāties galamērķī, bet lidojums atpakaļ ir atcelts?
Jums ir izvēle starp pilnu biļetes cenas atmaksu vai jaunu atgriešanās lidojumu pēc iespējas ātrāk.
Jauna lidojuma gadījumā jums ir tiesības uz bezmaksas palīdzību (atspirdzinājumiem, maltītēm, 2 telefona zvaniem) un izmitināšanu, ja nepieciešams.
Jums jāsazinās ar aviokompāniju. Strīda gadījumā varat iesniegt sūdzību tās valsts kompetentajā iestādē.