Patērētāju tiesību akti nosaka, ka jums jābūt pieejamai visai nepieciešamajai informācijai pirms līguma noslēgšanas. Pirms līguma parakstīšanas pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam ir jādod jums iespēja iepazīties ar līguma noteikumiem, piemēram:
- informāciju par to, kas ir pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs;
- informāciju par to, ko jūs pērkat;
- cik tas maksā un kā un kad jums jāmaksā;
- vai ir jebkādas papildu maksas un nodevas;
- kādi ir jūsu pienākumi un tiesības;
- kādi ir komersanta pienākumi un tiesības
- vai, kad un kā var veikt izmaiņas līgumā;
- kas notiek, ja viena puse neizpilda līguma nosacījumus;
- kā var lauzt (pārtraukt) līgumu;
- no kura brīža līgums stājas spēkā un cik ilgi tas ir spēkā.
Informācijai jābūt sniegtai tā, lai jūs saprastu, kam jūs piekrītat. Tas nozīmē:
- tā ir rakstīta vienkāršā un saprotamā valodā,
- noteikumi ir skaidri izklāstīti un atbilstoša lieluma un piemērotas formas burtiem,
- jauniem vai sarežģītiem noteikumiem tiek īpaši pievērsta jūsu uzmanība,
- noteikumi, kas attiecas uz izmaksām, ir skaidri izskaidroti, piemēram, atcelšanas maksas, līgumsodi.
Noslēdzot līgumu, katra no līgumslēdzējām pusēm uzņemas konkrētas saistības – tiesības un pienākumus. Ja jūs piekrītat līgumam, jums ir saistoši tā noteikumi un nosacījumi. Vienmēr izlasiet līgumus un noteikumus!
Ir noderīgi zināt:
- kā jūs varat atcelt savu līgumu – piemēram, ja jūs vēlētos mainīt pakalpojumu sniedzēju;
- par jūsu līguma ilgumu un kas notiek pēc tam – piemēram, vai pēc viena gada jūsu līgums automātiski tiek pagarināts uz vēl vienu gadu;
- vai noslēdzāt vienreizēju līgumu vai abonēšanas līgumu, kur pakalpojums tiek sniegts ilgstoši vai atkārtoti apmaiņā pret regulāru maksu.