Kas ir patērētājs

Patērētāja tiesības noteiktas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā

Šajā lapā ir aprakstītas patērētāja tiesības, pērkot jeb iegādājoties pakalpojumus Jūs varat uzzināt vairāk par savām patērētāja tiesībām, arī pērkot preces, digitālo saturu vai digitālos pakalpojumus. 

 

Jums ir patērētāja tiesības, ja:  

  • jūs pērkat vai izmantojat pakalpojumu savām vajadzībām, ne darbam vai saimnieciskās darbības veikšanai;  
  • jūs pērkat pakalpojumu no pakalpojuma sniedzēja, kas jums piedāvā vai pārdod pakalpojumu savas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros 
  • jūs pērkat pakalpojumu no Latvijas vai Eiropas Savienības (ES) pakalpojumu sniedzēja 

Pakalpojumiem, kuru rezultātā tiek uzlabota vai pārveidota kustama ķermeniska lieta (prece) vai tās īpašības, ir jābūt atbilstošiem, to kvalitātei jābūt pienācīgai. Lasiet vairāk sadaļā Preču iegāde. 

Pakalpojuma sniedzējam ir jānodrošina, ka pakalpojums tiek sniegts: 

  • atbilstoši līguma noteikumiem un jūsu prasībām, proti, tas atbilst tam, par ko jūs vienojāties (pakalpojuma saturs, sniegšanas veids un rezultāts); 
  • ar profesionālu rūpību, ņemot vērā jūsu intereses; 
  • atbilstoši prasībām, kas tiek pamatoti izvirzītas šādiem pakalpojumiem; 
  • izmantojot materiālus, kas ir piemēroti mērķim un atbilst jebkuram aprakstam, ko jums sniedza. 

Pakalpojums nav uzskatāms par neatbilstošu, ja: 

  • neatbilstība radusies jūsu piegādāto materiālu dēļ; 
  • pirms līguma noslēgšanas jūs tikāt informēts vai jūs zinājāt, ka pakalpojums neatbilst līguma noteikumiem. 

Pakalpojumu var sniegt dažādos veidos, un pakalpojuma sniedzējam par to ir skaidri jāinformē, vai: 

  • pakalpojuma sniedzējs jums sniedz vienreizēju pakalpojumu; 
  • pakalpojuma rezultātā izgatavo vai uzlabo kādu lietu; 
  • pakalpojumu jums sniedz ilgtermiņā (abonēšanas līgums). 

Pakalpojuma sniedzējam ir jāsniedz patērētājam konkrēta informācija par pakalpojumu, pirms tā iegādes. Informācijai jābūt skaidrai un viegli saprotamai. Tai jāietver: 

  • pakalpojuma detaļas (piemēram, pakalpojuma apraksts, maksājumu nosacījumi un apmaksas veids, abu pušu tiesības un pienākumi līguma izpildes laikā) - ja tās jau nav skaidras; 
  • pakalpojuma sniegšanas termiņš; 
  • kopējā cena (ieskaitot PVN) vai kā cena tiks aprēķināta; 
  • informācija par jebkādām papildu maksām (ja ir piemērojamas); 
  • informācija par jūsu tiesībām atcelt pasūtījumu, proti, izmantot atteikuma tiesībām (ja ir piemērojamas); 
  • pakalpojuma sniedzēja nosaukums (firma) vai vārds, adrese un telefona numurs;
  • procedūru kā rīkoties strīdu gadījumā. 

Ja rodas strīds par sniegto informāciju, pakalpojuma sniedzējam ir jāpierāda, ka jums tika sniegta visa nepieciešamā informācija. 

Lasiet vairāk par papildu tiesībām uz informāciju un atteikuma tiesībām, kas jums ir, ja jūs iegādājaties pakalpojumu tiešsaistē vai ārpus tirdzniecības vietas/ izbraukuma tirdzniecībā. 

Pakalpojumu var uzskatīt par neatbilstošu, ja nesaņemat pakalpojumu termiņā vai pakalpojums netiek sniegts vai pakalpojumu sniedzējs atsakās to sniegt līgumā noteiktajā kārtībā.

Ja jums ir problēma ar pakalpojumu, jums vispirms ir jāvēršas pie pakalpojuma sniedzēja. Lasiet vairāk par to, kā risināt problēmas ar pakalpojumu

Tava Eiropa logo

Šī lapa ir daļa no Eiropas Komisijas portāla Tava Eiropa.

Vai atradāt to, ko meklējāt?
Palīdziet mums uzlabot