Nākotnes attīstības virzieni un 2025. gada prioritātes
- Digitālo risinājumu attīstīšana patērētāju informēšanai un tirgus uzraudzībai
- Stiprināt digitālo uzraudzības metožu izmantošanu.
- Nodrošināt ērtu un efektīvu patērētāju sūdzību iesniegšanu tiešsaistē.
- Pilnveidot iestādes iekšējo informācijas sistēmu "Uzraugs", stiprinot datu analītiku un nodrošinātu datos balstītu uzraudzību (risku vadību), kā arī izveidot pašapkalpošanās portālu bīstamo iekārtu valdītājiem un inspicēšanas iestādēm.
- Preču un pakalpojumu drošuma uzraudzības uzlabošana
- Pastiprināt preču atbilstību uzraudzību e-komercijas platformās, īpaši Temu, Shein un AliExpress.
- Atvērt un uzturēt jauno Bīstamo iekārtu reģistru, nodrošinot piekļuvi inspicēšanas institūcijām un bīstamo iekārtu valdītājiem.
- Izstrādāt priekšlikumus birokrātiskā sloga mazināšanai metroloģijas un gāzes balonu aprites jomās.
- Stiprināt regulējumu un uzraudzību koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumiem, un izveidot labo praksi autostāvvietu pakalpojumu jomā.
- Patērētāju un komersantu izpratnes veicināšana (informēšana) par prioritārām un aktuālām jomām:
- bērniem drošām precēm un pakalpojumiem,
- digitālās vides drošību,
- drošiem pirkumiem tiešsaistē,
- liftu un eskalatoru uzturēšanu un lietošana,
- influenceru marketingu.
- ES tiesību aktu ieviešana un īstenošanas uzraudzība
- Nodrošināt Piekļūstamības akta, Regulas par ekodizaina prasībām ilgtspējīgiem produktiem, Bateriju regulas, Būvizstrādājumu regulas, Patērētāju kreditēšanas direktīvas (CCD2) un Remontējamības direktīvas prasību ieviešanu, uzraudzību un informēšanu.
- Kā koordinatoram turpināt Digitālo pakalpojumu akta ieviešanu.