Ja jums ir neatbilstoša prece, jums ir jāvēršas pie pārdevēja un jāizskaidro, kāda ir problēma vai kādi ir preces trūkumi. Lielāko daļu problēmu pārdevējs var ātri un vienkārši atrisināt.
Jums ir tiesības pieteikt prasību par preces neatbilstību 2 gadu laikā no preces piegādes/iegādes dienas, proti, dienas, kad pārdevējs nodeva un jūs pieņēmāt attiecīgo preci.
Prasība jāiesniedz 2 mēnešu laikā no dienas, kad jūs atklājāt neatbilstību. Jums ir jānodod prece pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam, lai tas var novērtēt preces trūkumus un veikt nepieciešamās darbības to novēršanai.
Ja preces neatbilstība atklājas gada laikā no preces piegādes, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir jāpierāda, ka prece atbilst līguma noteikumiem un tāda tā bija preces piegādes brīdī.
Ja pārdevējs nav nodrošinājis atbilstošu preci, tam ir jānovērš tās trūkumi. Tas jādara:
- neradot jums būtiskas neērtības.
Ja jūs vēlaties izmantot savas patērētāju tiesības, to vislabāk ir darīt rakstveidā. Saglabājiet pierādījumus par veiktajām darbībām, piemēram, maksājuma dokumentu un saraksti ar pārdevēju par problēmas risinājumu. Pierādījumi būs nepieciešami, ja problēmu ar pārdevēju neizdosies atrisināt vienošanās ceļā.
Vienmēr vispirms nosūtiet pārdevējam rakstveida sūdzību un izvērtējiet sniegto atbildi, pirms jūs turpināt aizstāvēt savas patērētāja tiesības. Pārdevējam ir jāsniedz jums atbilde 15 darbdienu laikā. Ja šajā termiņā pārdevējs nesniedz atbildi, tiek uzskatīts, ka pārdevējs atsakās pildīt jūsu prasību.
Ja pārdevējs vai ražotājs precei ir devis komercgarantiju, jūs varat vērsties pārdevēja vai ražotāja noteiktajā servisā visā komercgarantijas dokumentā noteiktajā termiņā.