Saskaņā ar Atkritumu apsaimniekošanas likumu sadzīves atkritumu radītāja pienākums ir noslēgt līgumu par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu ar uzņēmumu, kas ir saņēmis attiecīgās pašvaldības atļauju darbībai tās teritorijā, un segt izdevumus par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu.
Līgums par atkritumu apsaimniekošanu jāslēdz katram īpašumam, kurā tiek radīti atkritumi.
Dzīvokļa īpašuma gadījumā līgumu slēdz namu apsaimniekotājs.
Šīs prasības attiecas uz šādu nekustamā īpašuma īpašniekiem un nomniekiem/lietotājiem:
- privātmāja,
- dzīvoklis,
- zemesgabals dārzkopības kooperatīvā,
- garāža,
- vasarnīca vai cita īslaicīgās apmešanās ēka,
- zeme, mežs vai jebkurš cits īpašums, kura teritorijā tiek radīti sadzīves atkritumi.
Nekustamajā īpašumā var tikt radīts atšķirīgs atkritumu daudzums atkarībā no īpašuma izmantošanas veida (piemēram, dzīvoklis, privātmāja, zemesgabals dārzkopības kooperatīvā, garāža), tādējādi arī katrā nekustamajā īpašumā var būt atšķirīgs atkritumu izvešanas biežums, kas tiek atrunāts katras pašvaldības saistošajos noteikumos un līgumā.
Slēdzot pakalpojuma līgumu, pievērsiet uzmanību tam, vai ir noteikts un kāds ir:
- atkritumu izvešanas biežums un grafiks,
- konteinera tilpums,
- rēķina nosūtīšanas veids un termiņi,
- samaksas termiņš,
- adrese, kurā tiek sniegts pakalpojums,
- abu pušu saskaņota konteinera vai cieto sadzīves atkritumu vākšanai paredzēto maisu novietošanas vieta,
- patērētāja saziņas un informēšanas veids u.c.
Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojuma līgumā* ar ieteikumiem (saite uz pielikumu (PDF/word formātā, kur esošajā pdf ir veikti labojumi) pie katra līguma punkta ir sniegts skaidrojums un norādes, kas būtu jāņem vērā gan patērētājam, gan sadzīves atkritumu apsaimniekotājam, slēdzot līgumu par sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojuma sniegšanu.
* Šis līgums nav kāda konkrēta sadzīves atkritumu apsaimniekotāja izstrādāts un to nevajadzētu uzskatīt par paraugu patērētājiem piedāvāto sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanas līgumu sagatavošanā.
Vienmēr par savu problēmu vispirms vērsieties pie pakalpojuma sniedzēja saskaņā ar pakalpojuma līgumā noteikto strīdu risināšanas kārtību.
Ja pakalpojuma sniedzējs nav ievērojis līgumā noteikto un Jums neizdodas vienoties par risinājumu, Jums ir tiesības vērsties ar oficiālu iesniegumu pie savas pašvaldības.
Strīda risināšana, ja noslēgtajā līgumā ietvertie noteikumi ir netaisnīgi. (saite uz sadaļu Līgumi un noteikumi / Kā iesniegt sūdzību par netaisnīgu līguma noteikumu )