Patērētāja tiesības noteiktas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā. Jūs varat aizstāvēt savas tiesības, ja pakalpojuma sniedzējs nepilda savas juridiskās saistības pret jums.  

Šajā lapā ir aprakstītas patērētāja tiesības, ja jūs atklājāt iegādātā pakalpojuma neatbilstību vai ja jums ir radušās problēmas ar pakalpojumu.  

Ja jūsu problēma ir saistīta ar neatbilstošu preci vai digitālo saturu/pakalpojumu, jūs varat uzzināt vairāk par to sadaļās par  problēmām ar precēm un ar digitālo saturu/pakalpojumiem

Pakalpojumu var uzskatīt par neatbilstošu, ja:

  • nesaņemat pakalpojumu termiņā;
  • pakalpojums netiek sniegts vai pakalpojumu sniedzējs atsakās to sniegt līgumā noteiktajā kārtībā;
  • pakalpojums ir saistīts ar netaisnīgiem līguma noteikumiem.

Pakalpojuma sniedzēja veicamās darbības būs atkarīgas no pakalpojuma veida.  

Piemērs:  

Jūs nolīgstat santehniķi, lai novērstu noplūdi, un tas netiek novērsts. Tam ir jāatgriežas un jānovērš noplūde, kā norunāts. 

 

Ja pēc jūsu pasūtījuma izgatavotai vai uzlabotai lietai atklājāt neatbilstību, vērsieties pie pakalpojuma sniedzēja.

Ja jums ir problēma ar pakalpojumu, jums vispirms ir jāvēršas pie pakalpojuma sniedzēja un jāizskaidro, kāda ir problēma vai ai kādi ir pakalpojuma trūkumi. Lielāko daļu problēmu pakalpojuma sniedzējs var ātri un vienkārši atrisināt. 

Jums ir jārīkojas nekavējoties un jāinformē pakalpojuma sniedzējs, kad atklājat problēmu.

Ja nesaņemat pakalpojumu termiņā, sazinieties ar pakalpojuma sniedzēju, lai noskaidrotu kavēšanās iemeslu un vienojieties par pakalpojuma sniegšanu papildu termiņā.

Ja pakalpojuma sniedzējs atsakās sniegt pakalpojumu, tam bez pamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā ir jāatmaksā jums visa samaksātā nauda.

Jūs varat lauzt līgumu vai atcelt pasūtījumu, bet tas jādara saskaņā ar noslēgta līguma nosacījumiem. Ja pakalpojumu iegādājāties tiešsaistē, jums var būt atteikuma tiesības (saite uz Atteikuma tiesības).

Jums ir tiesības pieteikt prasību  pakalpojuma sniedzējam 2 gadu laikā no pakalpojuma saņemšanas dienas. Ja pakalpojuma rezultātā tiek izgatavota vai uzlabota lieta, šo laiku skaita no dienas, kad pakalpojuma sniedzējs nodeva un jūs šo lietu pieņēmāt. 

Prasība jāiesniedz 2 mēnešu laikā no dienas, kad jūs atklājāt lietas vai pakalpojuma neatbilstību. Jums ir jānodod lieta pakalpojuma sniedzējam, lai tas var novērtēt tās trūkumus un veikt nepieciešamās darbības pakalpojuma trūkumu novēršanai. 

Pakalpojuma sniedzējam ir jāatrisina problēmas, lai nodrošinātu līguma izpildi. Tas jādara: 

  • bez maksas, 
  • saprātīgā termiņā, 
  • neradot jums būtiskas neērtības. 

Ja pakalpojuma sniedzējs nav izpildījis savas juridiskās saistības pret jums, tam ir jārisina problēma. Jūs varat izvēlēties kādu no šādtrām darbībām: 

  • novērst pakalpojuma neatbilstību; 
  • paturēt pakalpojumu par zemāku cenu, kas atspoguļo tā samazināto vērtību problēmas dēļ; 
  • atcelt pakalpojumu un saņemt atmaksu. 

Ja pakalpojuma sniedzējs nevar atrisināt problēmu mutvārdos un jūs vēlaties aizstāvat savas patērētāja tiesības, to vislabāk darīt rakstveidā. Saglabājiet pierādījumus par veiktajām darbībām, piemēram, līgumu, maksājuma dokumentu un saraksti ar pakalpojuma sniedzēju par problēmas risinājumu. Pierādījumi būs nepieciešami, ja problēmu ar pakalpojuma sniedzēju neizdosies atrisināt vienošanās ceļā. 

 Naudas atmaksa un cenas samazinājums 

Jūs varat atcelt savu pasūtījumu un saņemt atmaksu, ja pakalpojuma sniedzējs nesniedza pakalpojumu solītajā laikā, kas jums bija būtisks, vai nesniedza pakalpojumu arī papildu piegādes termiņā. 

Ja pakalpojuma problēma ir nozīmīga, jūs varat lūgt pakalpojuma sniedzējam atmaksu vai cenas samazinājumu. Jūs varat to darīt arī tad, ja, piemēram: 

  • pakalpojuma sniedzējs nesniedza vai nevar sniegt to, ko pasūtījāt; 
  • pakalpojuma sniedzējs nevar atrisināt problēmu saprātīgā laikā; 
  • pakalpojuma sniedzējs nevar atrisināt problēmu, neradot jums būtiskas neērtības; 
  • tā pati problēma atkārtojas, neskatoties uz pakalpojuma sniedzēja mēģinājumiem to risināt. 

Papildus varat lasīt:

  • … saites uz dažādiem saistītiem materiāliem, rakstiem u.tml. 
Tava Eiropa logo

Šī lapa ir daļa no Eiropas Komisijas portāla Tava Eiropa.

Vai atradāt to, ko meklējāt?
Palīdziet mums uzlabot