Latvijas Jūras administrācija uzrauga kuģa tehnisko atbilstību normatīvo aktu prasībām.
PTAC ir atbildīgā iestāde, kas veic pasažieru tiesību uzraudzību un izskata pasažieru sūdzības saskaņā ar Regula (ES) 1177/2010 un Jūras kodeksa 251.1 panta otro daļu. PTAC sniedz palīdzību pasažieriem strīdos ar pārvadātājiem par pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem un kruīziem no ostām, kuras atrodas Latvijā, un pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem no trešām valstīm uz ostām Latvijā.
Iesniedzot iesniegumu/sūdzību PTAC, klāt jāpievieno pārvadātājam adresētā iesnieguma kopija, pārvadātāja sniegtās atbildes, ja tāda ir sniegta, kopija, biļetes un iekāpšanas kartes kopija, un citi dokumenti, kas pamato strīda esību. Vairāk par strīdu risināšanu.
Svarīgi!
Ja pasažieri strīdā ar pārvadātāju pārstāv tā pārstāvis, papildus jāpievieno pasažiera parakstīta pilnvara, kā arī, ja likumiskie pārstāvji pārstāv bērnus, klāt jāpievieno bērnu dzimšanas apliecības kopija.
Ja starp jums un pārvadātāju ir izveidojies strīds par pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem un kruīzu, Jūs varat vērsties arī Patērētāju strīdu risināšanas komisijā, kas ir ārpustiesas strīdu risinātājs Latvijā avio un kuģu pasažieru tiesību jomā.
Svarīgi!
Patērētāju strīdu risināšanas komisijā izskatīs jūsu strīdu, ja pirms tam jūs būsiet vērsies PTAC vai Eiropas patērētāju informēšanas centrā, bet strīds starp jums un pārvadātāju nebūs atrisināts.