Izklaides parku drošums

Lai arī izklaides parki spēj sniegt patīkamas emocijas un daudz prieka, tomēr, lai pasargātu sevi no iespējamajām traumām, ir būtiski rūpīgi izvēlēties pakalpojumu sniedzēju.

Viena no būtiskākajām lietām ir pakalpojumu drošums. Lai arī pakalpojumu sniedzēju pienākums ir sniegt drošus pakalpojumus, tomēr katra patērētāja atbildība ir būt pietiekoši vērīgam un piesardzīgam, izvēloties pakalpojumu sniedzēju un saņemot pakalpojumus, it sevišķi, ja tos izmantos jūsu uzraudzībā esošie bērni vai pusaudži.

Svarīgi!

Patērētājs šo pakalpojumu izpratnē ir gan persona, kas iegādājas (apmaksā) pakalpojumus, gan arī bērni un pusaudži, kas izmanto šos pakalpojumus.

Pirms pakalpojumu izmantošanas, tostarp internetā, izpētiet pieejamo informāciju par sev interesējošajiem pakalpojumiem un komersantu un noskaidrojiet:

  • vai komersantam ir sava tīmekļvietne;
  • vai ir pieejami un kādi ir pakalpojumu izmantošanas noteikumi/ līgumu noteikumi;
  • kādas ir pakalpojumu cenas;
  • vai pakalpojumu izmantošanai ir noteikti ierobežojumi vai nosacījumi, kas varētu skart patērētāju (piemēram, vecuma, auguma vai svara ierobežojumi, vai nepieciešams noteikts sagatavotības līmenis, tajā skaitā bērniem un pusaudžiem);
  • citu internetā pieejamo informāciju par komersantu, piemēram, atsauksmes, sūdzības.
  • apskatieties, vai pie ieejas ir izvietoti pakalpojuma izmantošanas/līguma noteikumi;
  • izlasiet noteikumus, pirms iegādājaties biļeti;
  • noskaidrojiet pakalpojuma kopējās izmaksas (gala cenu);
  • uzmanīgi izlasiet līguma noteikumus pirms noslēdzat līgumu;
  • neskaidrību gadījumā uzdodiet precizējošus jautājumus komersanta darbiniekam un lūdziet izskaidrot jums nesaprotamos noteikumu/līguma punktus;
  • izskaidrojiet būtiskos noteikumus jūsu atbildībā esošajiem bērniem un/vai pusaudžiem;
  • papildus noskaidrojiet, vai un kādi ir iespējamie riski, kas saistīti ar pakalpojuma izmantošanu;
  • izvērtējiet savu vai jūsu uzraudzībā esošās nepilngadīgās personas veselības stāvokli vai fiziskās spējas piedalīties noteiktā izklaides parka atrakcijā/posmā.
  • pievērsiet uzmanību visām rakstveida instrukcijām, brīdinājuma zīmēm;
  • klausieties darbinieku instrukcijas, ja tiek piedāvāta instruktāža;
  • ievērojiet darbinieku norādes, atrodoties pakalpojuma sniegšanas vietā;
  • lietojiet visus individuālās aizsardzības līdzekļus (piemēram, glābšanas vestes, atrodoties uz ūdens, tajā skaitā atbilstošu izmēru), kurus izsniedz pakalpojumu sniedzējs un saskaņā ar tā norādēm;
  • ievērojiet noteikumus, nepārkāpiet aizliegumus;
  • ja pamanāt kādas lietas, kas varētu apdraudēt jūsu, bērnu vai pusaudžu, vai arī apkārtējo drošumu, ziņojiet komersanta darbiniekiem;
  • ja, saņemot pakalpojumus, jūs vai jūsu uzraudzībā esošā nepilngadīgā persona, vai cita persona tiek savainota vai tai ir nepieciešama cita veida palīdzība, nekavējoties vērsieties pie komersanta darbiniekiem vai nepieciešamības gadījumā pats izsauciet ātro palīdzību, zvanot uz tālruni 112 vai 113, vienlaikus pēc iespējas fiksējot visus lietas apstākļus (veicot fotofiksāciju, palūdzot kontaktinformāciju apkārtējiem, kas redzēja negadījumu).
  • Pat ja līgumā ierakstīts netaisnīgs noteikums, ka patērētājam nav nekādu tiesību vērsties ar pretenzijām pie pakalpojumu sniedzēja, atcerieties, ka strīda gadījumā patērētājam ir normatīvajos aktos noteiktās tiesības vērsties pie komersanta, lai risinātu strīdu;
  • pretenzijas iesniegšanas gadījumā pievienojiet savam iesniegumam visus jums pieejamos materiālus (foto, video, apkārtējo liecības utt.), kas varētu palīdzēt objektīvi atrisināt radušos strīdu;
  • ja strīdu ar komersantu atrisināt neizdodas, jūs varat vērsties PTAC.

Svarīgi! 

Par nedrošiem pakalpojumiem ziņojiet PTAC.