Ja PTAC sniegtā palīdzība strīda risināšanā nav nodrošinājusi rezultātu, jūs varat vērsties Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija (Komisija) ir neatkarīga koleģiāla lēmējinstitūcija, kas, pamatojoties uz patērētāja iesniegumu, risina strīdu starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju. Komisijas darbību nodrošina Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).

Komisija ir ārpustiesas strīdu risinātāja saskaņā ar Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumu. Komisijas priekšsēdētājs un locekļi ir neatkarīgi un objektīvi strīda izskatīšanā un lēmumu pieņemšanā un nav pakļauti rīkojumiem vai citādai ietekmei. Komisija, risinot strīdus, piemēro Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteikto kārtību.

Komisija neizskatīs jūsu strīdu, ja:

  • jūs neesat vērsies pie pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja, lai strīdu atrisinātu pārrunu ceļā;
  • strīds ir nenozīmīgs vai sīkumains;
  • strīdu izskata vai ir izskatījis cits ārpustiesas strīdu risinātājs vai tiesa, kā arī tad, ja strīda risināšana ir cita ārpustiesas strīdu risinātāja kompetencē;
  • strīds ir par preci vai pakalpojumu, kura cena nepārsniedz 20 euro;
  • strīds ir par preci vai pakalpojumu, kura cena pārsniedz 14 000 euro;
  • strīda risināšana radītu nopietnus traucējumus Komisijas efektīvai darbībai;
  • strīds ir par veselības aprūpes pakalpojumiem;
  • strīds ir par juridiskajiem pakalpojumiem;
  • strīds ir par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamo telpu lietošanu;
  • strīds ir par zaudējumiem maksājuma dokumentiem vai parāda piedziņu;
  • pasludināta pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja maksātnespēja;
  • strīds ir par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas pakalpojumu;
  • kopš dienas, kad sūdzība vai iesniegums iesniegts pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam, ir pagājis vairāk nekā gads.

Komisijas sastāvā ir Komisijas priekšsēdētājs un locekļi. Komisijas locekļi ir Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 22. pantā minēto patērētāju tiesību aizsardzības biedrību un komersantu biedrību pārstāvji un speciālisti jomā, kurā tiek izskatīts strīds, vai arī tiem ir atbilstoša pieredze šādu strīdu risināšanā.

Strīda risināšana Komisijā strīda pusēm ir bez maksas.

  1. Komisija jūsu strīdu izskatīs tad, ja jūs sākotnēji ar iesniegumu  vērsāties PTAC, bet PTAC sniegtā palīdzība strīda risināšanā nav nodrošinājusi attiecīgo rezultātu.
  2. Jums jāiesniedz PTAC iesniegums par strīda izskatīšanu Komisijā, norādot:
    • savu vārdu, uzvārdu, dzīvesvietas adresi un kontaktinformāciju;
    • pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja kontaktinformāciju: juridiskajai personai – nosaukumu, reģistrācijas numuru un juridisko adresi; fiziskajai personai – vārdu, uzvārdu un adresi;
    • strīda būtību, savu prasījumu un tā pamatojumu;
    • informāciju, kas apliecina, ka ir veikti pasākumi strīda risināšanai, lai vienotos ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju.
  3. Iesniegumam jums jāpievieno dokumenti, kas pamato prasījumu, tai skaitā darījumu apliecinoša dokumenta (čeka vai cita maksājuma apliecinājuma) kopija, kā arī pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam iesniegtās sūdzības vai iesnieguma un saņemtās atbildes kopija (ja iespējams). Jums nav nepieciešams atkārtoti iesniegt jau iepriekš Patērētāju tiesību aizsardzības centram iesniegto dokumentu kopijas. 
  4. Komisija izskata strīdu savā sēdē bez strīda pušu klātbūtnes un lemj par strīdu, pamatojoties uz informāciju, ko iesniegušas strīdu puses. Ja lietā trūkst pierādījumu, Komisijas var pieņemt lēmumu par strīda izbeigšanu.
  5. Komisijas izskata strīdu un pieņem lēmumu ne vēlāk kā 90 dienu laikā no dienas, kad ir saņemti visi lēmuma pieņemšanai nepieciešamie dokumenti. Komisija pieņem lēmumu ar vienkāršu balsu vairākumu.
  6. Komisijas lēmums ir labprātīgi izpildāms 30 dienu laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Komisijas lēmumam ir ieteikuma raksturs, un tas nav apstrīdams vai pārsūdzams.
  7. Ja komersants nav izpildījis komisijas lēmumu un patērētājs par to ir informējis PTAC, komersants tiek iekļauts PTAC uzturētajā “Melnajā sarakstā”.