Padomi patērētājiem, iegādājoties mobilā satura pakalpojumus

Mobilā satura pakalpojumi parasti ir paaugstinātas maksas pakalpojumi, kas tiek pasūtīti uz mobilo telefonu, kā arī izmantojot mobilo telefonu ar mobilo komunikāciju tīkla starpniecību. Piemēram, tādi pakalpojumi kā zvanu melodijas, attēli, horoskopi, ziņas, izklaides/iepazīšanās sarakste utml.

Šādi pakalpojumi ir pieejami gan kā vienreiz izmantojami, gan arī kā abonēšanas pakalpojumi, ļoti bieži šādu pakalpojumu abonēšana tiek automātiski pagarināta.

Kādu informāciju man ir tiesības saņemt, piemēram, ja vēlos ielādēt zvana melodiju telefonā no Interneta mājas lapas?

Tā kā šāda veida pakalpojums ir viegli un ātri iegādājams (nosūtot īsziņu vai ievadot nelielu daudzumu informācijas datorā), bet vairumā gadījumu izmaksas par to ir salīdzinoši lielas, ir svarīgi, ka pirms pakalpojuma iegādes skaidrā un nepārprotamā veidā Tev tiek sniegta vismaz šāda informācija:

1. Informācija par pakalpojuma sniedzēju, tajā skaitā kontaktinformācija – adrese, tālruņa numurs, e–pasts, lai būtu iespēja vērsties pie pakalpojuma sniedzēja neskaidrību vai pretenziju gadījumos.

2. Pakalpojuma cena, tajā skaitā informācija par piegādi (īsziņas cena un maksa par lejupielādi).

Gadījumos, kad tiek piedāvāts pakalpojums par brīvu vai uz sevišķi izdevīgiem noteikumiem (izdevīga cena, „pasūti 2 un saņem 1 par brīvu” u.tml.), jāņem vērā, ka var būt gadījumi, kad šķietami nelielā maksa kalpo tikai kā pievilinātājs un par brīvu ir tikai daļa no pakalpojuma vai tiek uzsākta pakalpojuma abonēšana, kas ietver papildu izmaksas.

Var būt arī pakalpojumi, kas ietver maksu ne tikai par nosūtītajām, bet arī saņemtajām īsziņām (piemēram, iepazīšanās/sarakstes pakalpojumu gadījumā).

Informācijai jābūt sniegtai skaidri un nepārprotami, lai Tu varētu pilnībā izvērtēt to, cik par pakalpojumu ir jāmaksā. Ja piedāvājumā rakstīts, ka Tu vari veikt melodijas ielādi tikai par LVL 0.10, rūpīgi iepazīsties ar piedāvājuma saturu, vai šādā gadījumā Tev nav jāuzsāk abonēšanas pakalpojums, piemēram, par to maksājot LVL 1.90 nedēļā.

3. Pakalpojuma apraksts – vismaz pamatinformācija par pakalpojuma saturu;

4. Noteikumi, pamatojoties uz kādiem iegādājams pakalpojums, tajā skaitā pakalpojuma izmantošanas laiks (vienreiz izmantojams vai abonēšanas pakalpojums);

5. Pakalpojuma pasūtīšanas un saņemšanas kārtība - kas jādara, lai saņemtu pakalpojumu;

6. Informācija par speciāliem noteikumiem/prasībām atsevišķiem pakalpojumiem, piemēram, spēles, kurām ir nepieciešami speciāli uzstādījumi, jo šādos gadījumos pasūtījums var tikt veikts, bet pakalpojums var nebūt izmantojams;

7.  Veids un procedūra, kā var atteikties no  paaugstinātas maksas abonēšanas pakalpojuma, ja to vēlaties.

 Ja esi nolēmis pasūtīt zvanu melodijas, fona attēlus vai spēles, ĪPAŠI PIEVĒRS UZMANĪBU UN RĪKOJIES ŠĀDI:

  • Vienmēr izlasi visu informāciju par pakalpojumu, īpašu uzmanību pievēršot tai informācijai, kas rakstīta ĻOTI SĪKĀ UN GANDRĪZ NESALASĀMĀ DRUKĀ. Parasti ar sīkākiem burtiem rakstītie pakalpojuma noteikumi, jo tajos ir aprakstīti visi pasūtīšanas noteikumi;
  • Pārbaudi, vai tiek sniegta informācija par personu, kas sniedz pakalpojumu un kontaktinformāciju, kur iespējams vērsties pretenziju gadījumā;
  • Pievērs uzmanību tam, vai pakalpojums ir abonēšanas pakalpojums vai arī tā sniegšana beidzas ar vienas bildes, melodijas, spēles pasūtīšanu;
  • Ja tas ir abonēšanas pakalpojums,  pievērs uzmanību tam, kāds ir abonēšanas minimālais periods. Ja piedāvājumā rakstīts, ka pakalpojums maksā LVL 1.90 nedēļā, bet minimālais abonēšanas periods ir divas nedēļas, tas nozīmē, ka tev būs jebkurā gadījumā jāsamaksā LVL 3.80 pakalpojuma sniedzējam.
  • Vienmēr pievērs uzmanību tam, vai ir skaidra un saprotama informācija, kā atteikties no pakalpojuma, sevišķi tad, ja tas ir abonēšanas pakalpojums. Ja šāda informācija nav norādīta, tad labāk pakalpojuma abonēšanu neuzsāc;
  • Pat, ja piedāvājumā norādīts, ka pakalpojums būs par brīvu – atceries, ka parasti tev būs jāmaksā konkrētā mobilā telefona operatora noteiktā maksa par pakalpojumu;
  • Iepazīsties ar informāciju par speciālajiem nosacījumiem – kādi mobilo telefonu modeļi ir izmantojami un kādi uzstādījumi nepieciešami, lai iegādātos pakalpojumu;
  • Pārliecinies, vai pakalpojuma saņemšanai nav noteikti ierobežojumi, tai skaitā, tehniskie ierobežojumi vai noteiktā vecuma ierobežojumi, un tev ir iespēja pasūtīt attiecīgo pakalpojumu;
  • Uzmanīgi izlasi īsziņu ar informāciju par pakalpojumu, kuru sūta pakalpojumu sniedzējs, un saglabā to! Šī informācija būs noderīga neskaidrību gadījumos un atvieglos atteikšanos no pakalpojuma.

! Pievērs uzmanību arī tam, ka dažos gadījumos svarīga informācija var būt rakstīta  grūtāk uztveramā veidā – neizteiksmīgā, izplūdušā drukā, ar sīkiem, tikko salasāmiem burtiem, kā arī atdalīta no paša piedāvājuma satura (interneta lapas vai reklāmas apakšpusē).

! ”Neuzķeries” uz krāsainām bildītēm un citiem vizuāli pievilcīgiem atribūtiem, bet rūpīgi iepazīsties ar piedāvātā pakalpojuma aprakstu!