PTAC neuzrauga dzīvojamās mājas pārvaldīšanas kvalitāti. Tikai paši dzīvokļu īpašnieki ir tie, kas var pārraudzīt pārvaldnieka darbību un lemt par nepieciešamajiem risinājumiem, ja pakalpojums sniegts nekvalitatīvi. Tikai kopsapulce ir tiesīga nolemt, kādi darbi ir veicami pārvaldniekam un kādā termiņā. Ja pārvaldnieks nepilda kopības lēmumu, tad kopība var lemt par pārvaldnieka maiņu, vai arī – strīds risināms tiesā.
Lai saņemtu palīdzību atbildes saņemšanā no pārvaldnieka, dzīvokļa īpašnieks var vērsties PTAC, tomēr jāņem vērā, ka PTAC nevērtē saņemtās atbildes pēc būtības. Ja pēc PTAC iesaistes atbilde tāpat netiek sniegta vai tā nav sniegta pēc būtības, tad turpmāk strīds risināms ar kopsapulces palīdzību vai tiesā vispārējā civiltiesiskā kārtībā.
Par ūdens zudumiem jeb ūdens patēriņa starpību maksu aprēķina saskaņā ar kopības pieņemto lēmumu, vai ja kopība nav pieņēmusi šādu lēmumu, tad ūdens patēriņa starpību aprēķina, ņemot vērā Ministru kabineta noteikumus Nr. 1013 (2008.gada 9.decembris) vai noteikumiem Nr. 524 (2015.gada 15.septembris). Ja neapmierina dzīvojamā mājā pieņemtā kārtība, dzīvokļa īpašnieks var sasaukt kopsapulci un lemt par citu kārtību.
Ja kopsapulce pieņēmusi lēmumu saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likumu, un lēmums pieņemts ar balsu vairākumu, tad šāds lēmums ir saistošs visiem dzīvokļa īpašniekiem, arī tiem, kas pieņemtajam lēmumam nepiekrīt. Jautājums/strīds par kopības lēmuma tiesiskumu ir risināms tiesā.