17.09.2025. notika Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) un Fintech Latvia asociācijas pārstāvju tikšanās.
Tika pārrunāti jautājumi, kas īpaši svarīgi gan patērētāju interešu aizsardzībā, gan nozares attīstībā:
- kredītportfeļu kvalitāte un aspekti, kas svarīgi objektīvai situācijas analīzei;
- finanšu pratība - kā gan PTAC, gan nozare var veicināt patērētāju izpratni par saistībām un pienākumiem, ņemot aizdevumu;
- patērētāju finanšu pratības veicināšanu un pienākumiem sniegt patiesu informāciju par saviem ienākumiem, izdevumiem un citām saistībām, kas palielina kreditēšanas riskus kredītdevēja skatījumā;
- mākslīgā intelekta ietekmi uz saņemto sūdzību apjomu un kvalitāti. Tāpat abas puses dalījās pieredzē par mākslīgā intelekta rīku izmantošanu klientu apkalpošanā un sūdzību izskatīšanā.
Zaiga Liepiņa: “Šāds atvērts dialogs ar nozari palīdz veidot drošu vidi patērētājiem, lai apzinātos savas saistības un aizņemtos atbildīgi. Vienlaikus tas sekmē ilgtspējīgu finanšu vidi Latvijā, kas ir svarīgi, lai patērētajiem būtu pieejami inovatīvi, saprotami un ērti finanšu produkti.”