Pieprasīšana
-
Iesniedzamie dokumenti pakalpojuma saņemšanai.
Lai PTAC sniegt palīdzību, patērētājam nepieciešams sagatavot Iesniegumu brīvā formā. Patērētājam Iesniegums ir jāparaksta, vai, ja patērētājs vēlas strīdu PTAC risināt ar pārstāvja starpniecību, tad Iesniegumam jāpievieno pilnvara, kas apliecina pārstāvības tiesības. Iesniegumam jābūt noformētam latviešu valodā.
Iesniegumam jāpievieno šādi dokumenti:
Par līguma noteikumiem neatbilstošu preci vai pakalpojumu
• Komersantam adresēta iesnieguma kopija
• Komersanta sniegtās atbildes, ja tāda ir sniegta, kopija;
• Citi pierādījumi, kas pamato strīda esību (piemēram, speciālista/eksperta viedoklis vai atzinums) un strīda priekšmetu (maksājuma dokuments (piemēram, čeks, bankas maksājuma uzdevums), vai līgums u.c.)
Par atteikuma tiesību nenodrošināšanu
• Atteikuma tiesību veidlapas vai paziņojuma par atteikuma tiesību izmantošanu kopija;
• Dokumentu, kas apliecina, ka prece vai pakalpojums ir iegādāts distancē (piemēram, internetā) vai ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas
• Maksājuma dokumenta kopija;
• Citu dokumentu kopijas, ja tādi ir patērētāja rīcībā
Ja prece nav piegādāta vai pakalpojums nav sniegts
• Komersantam adresēta iesnieguma par atkāpšanos no līguma kopija;
• Komersanta sniegtās atbildes, ja tāda ir sniegta, kopija;
• Maksājuma dokumenta kopija;
• Citu dokumentu kopijas, ja tādi ir patērētāja rīcībā
Par lidojuma atcelšanu, kavēšanos vai atteiktu iekāpšanu lidojumā
• Pārvadātājam adresēta iesnieguma kopija;
• Pārvadātāja atbildes, ja tāda ir sniegta, kopija;
• Citu dokumentu kopijas (biļetes, iekāpšanas kartes, e-pasta sarakstes, dzimšanas apliecība, ja vecāki pārstāv savus bērnus utt.)
Par kuģu pakalpojumiem
• Pārvadātājam vai ostas termināļa operatoram adresēta iesnieguma kopija;
• Pārvadātāja vai ostas termināļa operatora atbildes, ja tāda ir sniegta, kopija;
• Citu dokumentu kopijas (biļetes, e-pasta sarakstes utt.) - Pakalpojuma pieprasīšana.
Iesniegumu var iesniegt:
• Portālā Latvija.lv, izmantojot e-formu Iesniegums juridiskās palīdzības saņemšanai strīdā ar komersantu;
• Pa e-pastu - nosūtot Iesniegumu un pievienotos dokumentus, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu, uz iestādes oficiālo e-pasta adresi;
• Pa pastu - nosūtot Iesniegumu un pievienotos dokumentus pa pastu, Iesniegumam jābūt parakstītam.
• Klātienē - ierodoties PTAC. -
Pakalpojuma saņemšana.
Patērētājs atbildi uz izskatīto Iesniegumu var saņemt kādā no šiem kanāliem:
• E-adresē portālā Latvija.lv;
• Uz norādīto e-pasta adresi;
• Pa pastu - vēstule tiek nosūtīta uz norādīto pasta adresi;
• Klātienē - ierodoties PTAC. Būs nepieciešams apliecināt identitāti, uzrādot personu apliecinošo dokumentu.