ECC-Latvia informē par biežo cenu kāpumu brīvdienu rezervācijas procesā tiešsaistē

Laika apstākļi uzlabojas un tuvojas vasaras brīvdienas. Tāpēc Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC – LATVIA) kopā ar Eiropas Patērētāju Centru Tīklu (ECC-Net) ir sagatavojis ziņojumu “Brīvdienu rezervācija tiešsaistē: Vai sākotnējā cena ir galējā cena?”. Arvien vairāk patērētāju izmanto tiešsaistes pakalpojumus, lai rezervētu savus brīvdienu ceļojumus.  2015. gadā aptuveni 19% no ECC – Latvia un visa Eiropas mēroga ECC – NET tīkla konsultācijām bija par brīvdienu tēmu – auto noma, viesnīcas, lidojumi.  Sākotnēji šķietami labs darījums nebūt nenozīmē, ka tas būs izdevīgs! ECC-Net informē, ka patērētāji var saskarties ar iespējamu cenu celšanos, ceļojumu rezervēšanas gaitā tiešsaistē. Lai palīdzētu patērētājiem, ECC-Net iesaka patērētajiem ņemt vērā 10 padomus, kas ļaus izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem, brīvdienu ceļojumu rezervējot internetā. 

CENU KĀPUMS, TIEŠSAISTĒ REZERVĒJOT CEĻOJUMUS, KO ATKLĀJ ECC-NET ZIŅOJUMS? 
Cenu atšķirības starp rezervēšanas procesa sākumā uzrādīto cenu un gala maksājumu visbiežāk konstatētas un novērojamas, iegādājoties avio pakalpojumos. Vairākumā šādu gadījumu cenu kāpums saistīts ar: 

  • Apkalpošanas maksu;
  • Kredītkaršu izmantošanas maksu;
  • Maksu par reģistrēšanos lidojumam. 

10 ECC-NET PADOMI PATĒRĒTĀJIEM, LAI IZVAIRĪTOS NO PĀRSTEIGUMIEM TIEŠSAISTĒ REZERVĒJOT BRĪVDIENAS:

  • Pārbaudiet, vai nodokļi jau ir iekļauti cenā
  • Pārbaudiet vai papildu piedāvājumi ir iekļauti cenā
  • Nesteidzieties, rūpīgi izlasiet informāciju
  • Pārbaudiet vai “elastīgo datumu funkcija” nav iestatīta automātiski 
  • Apdrošināšana? Izvēlieties gudri, ko un kādam nolūkam pērkat!
  • Automātiskās ieklikšķināšanas lodziņi nav atļauti Eiropas Savienībā
  • Kredītkaršu izmantošanas maksa var tikt pievienota atsevišķi
  • Uzņemiet ekrānšāviņus ar to, ko rezervējiet
  • Pārbaudiet divreiz, ko un par cik pērkat
  • Pārbaudiet rezervācijas apstiprinājumu e - pastā

ECC-NET PADOMI PAKALPOJUMU SNIEDZĒJIEM

  • Izcelieties kā paraugs citiem – pieņemiet redzamas un labas prakses modeļus
  • Izmantojiet pārredzamu un godīgu cenu norādīšanas politiku
  • Nodrošiniet ātru un izpalīdzīgu klientu apkalpošanu
  • Iegūstiet uzticības zīmi
  • Palūdziet klientiem dalīties ar viņu pozitīvo pieredzi jūsu mājaslapā

ECC – NET ir izstrādājis arī padomu bukletu par brīvdienu un lidojumu rezervēšanu tiešsaistē gan patērētajiem, gan komersantiem, tas atrodami šeit. ECC-Net Ziņojuma kopsavilkums pieejams šeit. 

Der zināt
Vienlaikus ar ECC-Net kopprojektu par tiešsaistes brīvdienu rezervāciju, Eiropas Komisija un ES Patērētāju aizsardzības iestādes 2016. gada oktobrī veica tīmekļa vietņu ES mēroga pārbaudes (“Sweep”) 352 cenu salīdzināšanas un ceļojumu rezervācijas vietnēs visā Eiropas Savienībā un 2017. gada 7. aprīlī par rezultātiem izdeva preses relīzi. Šī gada jūnijā gaidāma atjaunota informācija par neatbilstībām, kas nu ir izlabotas. 
Saistībā ar Eiropas Komisijas koordinēto Sweep aktivitāti 2016. gada oktobrī, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) veica pārbaudi interneta vietnēs tūrisma pakalpojumu (avio biļešu) cenu salīdzināšanas jomā Latvijā. Tika uzsāktas 14 administratīvās lietas, 6 no tām izbeigtas, jo pārkāpumi nav konstatēti vai PTAC konstatētie pārkāpumi ir novērsti, savukārt 8 administratīvajās lietās turpinās darbs pie to izvērtēšanas un konstatēto pārkāpumu novēršanas. 
Būtiskākie pārkāpumi avio biļešu cenu salīdzināšanas jomā ir saistīti ar to, ka patērētājiem netiek sniegta informācija par vietnes uzturētāju un pakalpojumu sniedzēju, kā arī saistībā ar to, ka atsevišķos gadījumos patērētājiem netiek norādīta gala cena vai gala cenu veidojošās izmaksas.
 

Pārbaudītās interneta vietnes Latvijā:

 

Par ECC - LATVIA
Latvijas Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia: http://ecclatvia.lv/lv/) ir Eiropas Patērētāju centru tīkla (ECC-NET) dalībnieks, kas darbojas Patērētāju tiesību aizsardzības centra ietvaros. ECC Latvia nodrošina patērētājus ar informāciju par viņu tiesībām un pienākumiem pārrobežu pirkumos un palīdz rast risinājumus patērētājiem pārrobežu strīdos ar komersantiem. Eiropas Patērētāju centru tīkls (ECC-Net) sastāv no 30 centriem visās 28 ES dalībvalstīs, Islandē un Norvēģijā.


#Atkrāpies! ir pretkrāpšanas kustība, kurā apvienojušās Latvijas valsts pārvaldes iestādes, kas cīnās pret krāpniecību dažādās jomās un izpausmēs, kā arī Latvijas iedzīvotāji un organizācijas, kas stingri iestājas pret jeb kāda veida krāpšanu. Vairāk informācijas un iespēja iesaistīties kustībā www.atkrapies.lv.

 

 

Papildu informācija:
Sanita Gertmane
Patērētāju informēšanas un 
komunikāciju daļas vadītāja
Tālr. 67388622, 26544528