PTAC saņem sūdzības par SIA "VIVA LATVIA" īstenoto komercpraksi

Pēdējos mēnešos Patērētāju tiesību aizsardzības centra (turpmāk – PTAC) uzmanības lokā ir nonācis interneta veikals http://4pc.lv/, kuru savas saimnieciskās darbības veikšanai izmanto SIA “VIVA LATVIA” (turpmāk – Sabiedrība). Par Sabiedrības veikto komercpraksi šajā gadā ir saņemtas 17 sūdzības un sniegtas 36 konsultācijas, lielākā daļa patērētāju PTAC vērsušies tieši augustā un septembrī.

Neskatoties uz to, ka PTAC ir saņēmis informāciju par to, ka Sabiedrība risina patērētāju iebildumus, kuri saistīti ar pasūtīto preču nepiegādāšanu, PTAC par Sabiedrības rīcību joprojām saņem sūdzības. Ņemot vērā patērētāju sūdzībās norādīto, kā arī informāciju, kas pieejama interneta vietnē http://4pc.lv/, PTAC ir uzsācis patērētāju kolektīvo interešu uzraudzības lietu, kuras ietvaros tiek vērtēta Sabiedrības īstenotā komercprakse.

PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgus un apdomīgus, izvēloties preces un pakalpojumus interneta veikalos, sevišķi, ja tās interneta veikalu salīdzināšanas rīkos parādās kā primārās izvēles un piedāvā preces par izteikti zemāku cenu. Vienlaikus PTAC aicina patērētājus uzmanīgi sekot līdzi tam, vai pārdevēji precīzi nosaka un ievēro pasūtīto preču piegādes termiņus. Neskaidri, nekonkrēti preču piegādes termiņi un citi noteikumi, iespējams, norāda uz to, ka pastāv neatbilstošas preces piegādes risks vai risks, ka pasūtītā prece netiks piegādāta. Savukārt, ja pasūtītā prece netiek piegādāta apsolītajā termiņā, bez kavēšanās būtu jāsazinās ar pārdevēju un jānoskaidro situācija, tai skaitā, lūdzot paskaidrot piegādes kavēšanās iemeslus, kā arī noskaidrojot, vai un kad konkrēti prece tiks piegādāta.

Papildus minētajam PTAC aicina iepazīties ar padomiem, kā izvēlēties drošu internetveikalu, kas atrodami šeit.

 

Papildu informācija:
Santa Zarāne
Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļa
santa.zarane@ptac.gov.lv 67388622